יום ראשון, 17 בספטמבר 2006

אריק צ'נדלר


הפגישה עם אריק התקיימה ביום שלישי בבוקר לאחר המלצה שקיבלנו מלאורה. להערכתה יתכן ונוכל לקבל ממנו טיפים לגבי גיוס קרנות ומימון פרוייקטים חינוכיים... אז קבענו והלכנו.
אריק מייסד ומנהל אתר בנושא המוח לתלמידים בבתי ספר.
אריק עוסק גם בייעוץ לפרויקטים חינוכיים דיגיטליים בתחומו.
הפגישה איתו לא הייתה מרעישה מבחינת התובנות שהפקנו ממנה אבל יצאנו עם כמה נקודות מעניינות.
הפרוייקט פועל מאז 1996 בעקבות בקשה שהגיש לקרן. האתר כולל חומרים למורים ולתלמידים ועוסק בעיקר במוח ובמערכת העצבים. אריק חוקר באוניברסיטה בתחום זה והפעילות החינוכית היא תוספת לעיסוק העיקרי שלו. ב-10 שנות קיומו היקפי השימוש באתר גדלו וכיום יש לו מליוני כניסות ומאות אלפי הורדות של קבצים. הפרויקט פתוח לשימוש חופשי ומדורג גבוה בחיפוש בגוגל.



במחקר שנערך סביב הפרוייקט שלו עולה שאין הבדל בין תלמידים שהשתמשו באתר לתלמידים שלא נעזרו בו בכל מה שקשור למוטיבציה של תלמידים להיות מדענים ולדימוי המקצוע. מאידך לתלמידים שהשתמשו באתר היו הישגים גבוהים יותר במבדקים של תחום התוכן.
בשנים הראשונות עסק בהטמעה ונעזר בקבוצת מורים שנתנה לו פידבק,סייעה לו בעיבוד הדידקטי ותרמה חומרים משלה שעברו ייעוץ מדעי שלו. בעיניו הכתובת לפעילות השיווק וההטמעה הוא המורה בכיתה ולא הממסד הממשלתי או הארגוני . הוא מקפיד להגיע לבתי ספר פעמיים בחודש לכיתות בהם הוא מרצה על המוח ואגב כך מקדם את האתר.
הוא מזהה מגמה של מעבר משיעורים פרונטליים לפעילויות חקר.
אריק ציין שבמשך הזמן הוא העלה את החומרים שבאתר על גבי תקליטורים כדי לתת מענה למורים/הורים שלא מעוניינים שילדיהם ישוטטו באינטרנט,כפי הנראה יש קבוצה לא מבוטלת של הורים כאלה.

מימון
המימון הראשוני הגיע מקרן
Nih

קרן לאומית לבריאות המוקדשת ברובה למחקר אך עוסקת בהיקפים קטנים גם בנגזרות חינוכיות של המחקר. בכל המגעים שלו עם קרנות היה מקום מרכזי לנושא ההערכה הוא מרגיש שיש הגזמה בנהיה אחרי ההערכה שלכשעצמה יכולה להיות מועילה,ושברוב המקרים מדובר בריטואל הכרחי שלא מניב תשובות טובות.
קרן נוספת שתמכה בפרוייקט היא ה
Aaas
האגודה האמריקאית לקידום המדע.
מימון הפרוייקט נמשך 6 שנים והסתיים. מאז אריק שומר על הפרוייקט במצב תחזוקה תוך השגת מימון לא גדול מהגורן ומן היקב,בארבע השנים האחרונות הוא קיבל בין 10,000 ל 20,000 דולר מתשלומים על שימוש בחומרים שבאתר לצרכים מסחריים. 15% לוקחת האוניברסיטה והשאר עובר לאתר. (ספרים,תמונות,פרסומות וכו'). בין השאר הוא סיפר כיצד גוגל לקחו ללא אישור חומרים מהאתר שלו והשתמשו בהם כחומר פרסומי,כשפנו אליהם הם הציעו כפיצוי חולצות טי וספלים עם סמל גוגל.
הוא מקבל בממוצע כ100 דולר בחודש מגולשים הנהנים מהאתר ונכנסים לכפתור "תרמו לנו" ותורמים סכומים קטנים לאתר. הוא רואה בכפתור הזה חשיבות כי הוא נותן לגולשים תחושת שותפות.

ילדיו לומדים בבית ספר ציבורי שבו נעשית הטמעה אינטנסיבית של מחשוב. כל ילד מקבל לפטופ של אפל . הפרוייקט רץ כבר בשנה השניה או השלישית אך מוקדם לדווח על הישגים וכו'.התלמידים לא מחוברים לפרוייקט אינטרנטי ספציפי אלא פועלים על גבי האינטרנט הרחב.
הוא חש חסר בכך שהם לא מקבלים הכוונה לצריכה נבונה של חומרים מהאינטרנט,לאתיקה בתחום זה וכדומה.

אין תגובות: